Kumasi zit erop!

21 december 2017 - Accra, Ghana

Lieve allemaal,

Het is een flinke tijd geleden dat ik wat gepost heb, maar ik leef nog mocht je daar bang voor zijn! Op dit moment ben ik weer in Accra, de hoofdstad van Kumasi. We hebben afgelopen dinsdag ons onderzoek afgerond en het onderzoeksverslag is inmiddels ook bijna af. Gister hebben we afscheid genomen van onze lieve buren en zijn we naar het busstation gebracht. Op de heenreis hadden we de pech dat we in een bus zaten die constant kapot ging en hebben we 7 uur gedaan over de reis. Gister hadden we geluk en hebben we er de geplande 5 uur over gedaan.

We slapen tot en met zaterdag in een heel fijn hostel. Bijna iedereen die hier slaapt is aan het backpacken dus er worden de hele dag door verhalen en tips met elkaar gedeeld. Ik was vroeg best introvert, maar nu ik ouder wordt, wordt ik extroverter en vind ik het steeds leuker om onbekenden aan te spreken. Enge dingen ging ik liever uit de weg, maar ik heb gemerkt dat je, juist door die enge dingen te doen, meer leert en nieuwe en leuke dingen ontdekt. Een paar jaar geleden had ik het nooit gedurfd om in een hostel te slapen met 7 anderen op m'n kamer en nu geniet ik ervan.

Het hostel, Somewhere Nice, is echt prachtig. Er is een lekker zwembad in de tuin en de mensen die er werken zijn er erg vriendelijk. Er is niet alleen een warme douche (dat ik 12 weken niet heb gehad), maar op de kamers is ook airco. Met de hitte is dit erg lekker. Het ontbijt vanochtend was echt niet te beschrijven. We zaten aan een grote tafel waar iedereen aanschoof. Zodra we gingen zitten werd er gevraagd of we koffie wilden (ook 12 weken niet gedronken) en verse sap. We kregen heerlijke pannenkoeken en ei, er stond fruit genoeg en ook het brood is best oké. Ook hebben we hier erg snel internet. We waren na een paar weken wel afgekickt van het snelle Nederlandse internet dus het is nu weer omschakelen aangezien dit weer snel is. De dagen dat we hier zijn willen we vooral lekker relaxen bij het zwembad en het strand. Ik hoor van veel mensen dat Accra niet echt een stad is waar veel te doen is, maar twee weken is te kort om al het moois van Ghana te kunnen zien.

Komende zaterdag komt er een vriendinnetje (Marinthe) uit Nederland om samen met mij m'n laatste twee weken in Ghana door te brengen. We hebben al wat plannen, maar deze kunnen ieder moment weer veranderen. Echt liefde voor Ghana heb ik nog niet, maar door alle verhalen van iedereen begin ik wel te beseffen dat, om Ghana echt te kunnen ontdekken, twee weken te kort zijn. We zien wel wat we allemaal kunnen zien en wie weet kom ik hier nog een keer terug.

Liefs!

1. Alisha:
    21 december 2017
    Krokobite beach, Cape coast, Busua beach en Cape 3 point zijn super mooi om te zien en te combineren! :)
  2. Eva van der Klugt:
    21 december 2017
    Krokobite beach en Cape Coast stonden inderdaad al op het lijstje. Ik ga even opzoeken wat die andere twee zijn. Dankje!! :)
  3. Wil:
    21 december 2017
    Wat een ervaring heb je opgedaan, en waarschijnlijk veel geleerd. Het zal wel even wennen zijn om weer naar school te gaan, succes!
    Leuk dat ik jouw ervaring kon delen.
    Fijne dagen nog, Groetjes, Wil.
  4. Eva van der Klugt:
    22 december 2017
    Dat klopt zeker! Het is zo'n bijzondere ervaring die ik niet snel zal vergeten. Nu lekker twee weken vakantie vieren en daarna weer aan de slag.
    Jullie ook fijne dagen en de groetjes aan iedereen!